Op al je aankopen bij Pip Studio heb je 30 dagen bedenktijd. Dus mocht je om wat voor reden dan ook niet blij zijn met je aankoop, dan kun je deze binnen 30 dagen retour sturen naar Pip Studio. Voor Pip Studio artikelen die niet gekocht zijn via deze webshop dient men contact op te nemen met het adres waar de artikelen zijn gekocht.
Wanneer je een artikel wilt retourneren, doorloop je in 4 eenvoudige stappen het retourproces:
Je hoeft niet te wachten op een reactie van ons, je mag de producten meteen retour sturen zodra je ons op de hoogte hebt gesteld.
Active Ants / Pip Studio
Zeelandhaven 8
3433 PL Nieuwegein
_______________________
(Alleen bij DE plaatsen)
Active Ants NL / Pip Studio
Hoeschstrasse 950
46284 Dorsten
Deutschland
Zorg dat de producten in de originele verpakking worden teruggestuurd. Op het meegeleverde retourlabel staat ook jouw ordernummer dus verder hoef je niks toe te voegen aan het pakket.
Plak het meegestuurde adreslabel op de verzenddoos. Zorg dat deze sticker goed zichtbaar is. (De grote sticker is al gebruikt om je pakketje te versturen). Laat het pakket versturen via een vervoeder naar keuze. Let op, de verzendkosten van je retour zijn voor eigen rekening. Ook ben je verantwoordelijk voor het bewaren van het verzendbewijs dat je ontvangt van de verzendpartij. Het pakket kan via een Track & Trace code gevolgd worden totdat het op de juiste bestemming is aangekomen.
Zodra we de zending retour hebben ontvangen, ontvang je een bevestiging via e-mail. Jouw geretourneerde artikelen worden daarna verwerkt. Het aankoopbedrag wordt binnen 14 dagen na aanmelding van de retour naar je teruggestort. Deze terugbetaling gaat via hetzelfde betaalmiddel als waarmee jij jouw bestelling betaald hebt.
30 dagen retourmogelijkheid
Je hebt het recht om binnen een termijn van 30 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 30 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. De kosten van het retour sturen zijn voor rekening van de klant.
Let op: retourzendingen die na meer dan 30 dagen worden toegestuurd, kunnen wij niet accepteren. De producten zullen ook niet op kosten van Pip Boutique B.V. weer terug worden gestuurd.
Je bent zelf als klant verantwoordelijk voor het bewaren van het verzendbewijs dat je van de verzendpartij ontvangt. Bewaar na afgifte van het pakket het verzendbewijs. Mocht er tijdens de verzending toch iets gebeuren met het pakket, bijvoorbeeld dat deze zoekt raakt, dan kan er met het verzendbewijs een onderzoek gestart worden. Pip Studio is hier niet verantwoordelijk voor.
Vanuit hygiënisch oogpunt is het noodzakelijk dat je je onderkleding aanhoudt tijdens het passen van kleding zoals badjassen en damesmode. Daarnaast is het noodzakelijk dat je tijdens het passen de hygiënestrip laat zitten.
Mocht je onverhoopt toch een artikel van damesmode of badjassen willen retourneren, dan stellen wij het op prijs als de retourzending voldoet aan de volgende voorwaarden:
Het artikel is verpakt in de originele verpakking (inclusief vloeipapier).
Het artikel is ongedragen, niet beschadigd, niet gewijzigd, gewassen of vuil.
De hygiënestrip is niet verwijderd.
Het prijskaartje is nog aangehecht.
Binnen 14 werkdagen nadat je de herroepingsverklaring hebt uitgevoerd ontvang je het aankoopbedrag van het artikel terug op dezelfde rekening waarmee de aankopen van het artikel is gedaan. Zodra wij jouw retour ontvangen, krijg je een bevestigingsmail van ons. Het retourartikel wordt dan in behandeling genomen.
Zodra jouw retourartikel door Pip Studio is geaccepteerd, storten wij het aankoopbedrag naar je terug. Deze terugstorting gaat naar hetzelfde betaalmiddel als waarmee jij jouw bestelling betaald hebt. Het bedrag zal binnen 14 werkdagen nadat de herroepingsverklaring is uitgevoerd worden teruggestort. Mocht je nog een betalingsachterstand open hebben staan bij Pip Studio, dan verrekenen we het bedrag met dit openstaande saldo. De verzendkosten worden teruggestort, mits de complete bestelling is geretourneerd.
Ben je toch niet helemaal happy met je aankoop? Helaas is het nog niet mogelijk om je aankopen van Pip Boutique B.V. te ruilen. Wat je wel kunt doen, is je aankoop retourneren en een nieuwe bestelling plaatsen. Je dient je oude bestelling dan binnen 30 dagen te retourneren. Houd er rekening mee dat er voor je nieuwe bestelling opnieuw verzendkosten in rekening worden gebracht.
We doen er alles aan om je bestelling goed bij je te bezorgen. Is er toch iets niet goed gegaan? Dan zorgen we ervoor dat de ontbrekende of nieuwe producten zo snel mogelijk bij je thuisbezorgd worden.
Het is belangrijk dat je binnen 7 dagen het ontbrekende item of de beschadiging bij onze klantenservice meldt (bij beschadiging graag met een foto). Als je de beschadiging hebt gemeld, geeft de klantenservice meer informatie over de retourprocedure. Dit kan per product verschillen.
Krijg je de instructie om je beschadigde product(en) op te sturen? Dan heb je vanaf de dag van ontvangst 30 dagen om het beschadigde product te verzenden. De verzendkosten nemen wij natuurlijk voor onze rekening: die maken we na afloop naar je over.