Mijn Pip account
Als je voor de eerste keer een bestelling plaatst op pipstudio.nl, worden er een aantal gegevens van je gevraagd waaronder je naam, adres, e-mailadres en telefoonnummer. Je naam, adres en e-mailadres worden veilig opgeslagen in je account, zodat je deze bij je volgende bestelling niet opnieuw hoeft in te vullen. In je account kun je 24 uur per dag de status van je bestelling bekijken en je betalingshistorie inzien. Sinds 2018 is de nieuwe webshop van start gegaan. Historie van voor deze datum is niet langer beschikbaar.
Gegevens wijzigen
In je account kun je je gegevens ieder moment van de dag bekijken en wijzigen. Als je je adresgegevens binnen 24 uur voor verzending van je bestelling wijzigt, is het voor Pip Studio niet mogelijk om je bestelling naar je nieuwe adres te sturen. Je bestelling zal dan dus naar je ‘oude adres’ worden gestuurd.
Al jouw contactgegevens worden vertrouwelijk opgeslagen op onze beveiligde server. Pip Studio houdt zich aan de Wet Bescherming Persoonsgegevens (WBP).
Mocht je vragen hebben over jouw account of jouw gegevens, dan kun je uiteraard contact opnemen met onze klantenservice via support@pipstudio.com of +31 (0)20 – 700 88 37.
Zonder account bestellen
Het is ook mogelijk om zonder account een bestelling te plaatsen. Je gegevens worden dan niet opgeslagen. Hierboven lees je de voordelen om wel een account aan te maken.
Bestelproces
Wanneer je een artikel wilt aanschaffen, doorloop je in vier eenvoudige stappen het bestelproces:
1. Product toevoegen aan winkelwagen
Wanneer je een artikel wilt kopen, klik je op de button: in Winkelwagen zodat het product aan de Winkelwagen wordt toegevoegd. Daarna kun je gewoon verder winkelen. Wanneer je totale bestelling gereed is, ga je naar de winkelwagen, die je rechts bovenin de website kan vinden, om tot betaling over te gaan. Wil je bij nader inzien een bepaald artikel toch niet aanschaffen? Verwijder het product dan uit de Winkelwagen door op de drie puntjes te klikken en klik vervolgens op het rode kruisje. Helemaal tevreden met jouw gekozen producten? Klik dan op doorgaan met afrekenen.
2. Gegevens invullen
Heb je al eerder besteld? Dan kun je inloggen via je account – wel zo makkelijk! Als er iets niet klopt pas je de gegevens hier aan. Je kan er ook voor kiezen om te bestellen zonder een account aan te maken. Controleer altijd goed of de juiste gegevens zijn ingevuld zodat jouw happy products op het juiste adres worden afgeleverd.
3. Verzending
Je kan ervoor kiezen om jou happy products thuis te laten bezorgen of om ze af te laten leveren bij een afhaalpunt. Wil je het laten thuis bezorgen? Dan kan je hiervoor zelf een levermoment aangeven. Toch liever ophalen bij een afleverpunt? Je kan hiervoor zelf kiezen waar je het pakket het liefst wilt ophalen.
4. Veilig betalen
Kies je betaalwijze. Onder betalingsmogelijkheden kun je zien voor welke opties je kunt kiezen, dit verschilt per land. Heb je een Pip Studio e-giftcard? Dan verzilver je die eenvoudig in het betaalproces, bij giftvoucher toevoegen. Heb je een kortingscode dan kan je die bij de stap ‘review’ verzilveren, dit is de stap na het selecteren van een betaalmethode.
5. Plaats bestelling
Na het controleren van de bestelling, klik je op plaats bestelling. Hierbij wordt je doorgestuurd naar de desbetreffende betaalpagina.
6. Klaar!
Je order is geplaatst. We gaan ermee aan de slag en de producten komen zo snel mogelijk naar je toe. Per e-mail ontvang je een bevestigingsmail met de pakbon van jouw bestelling. Volg de status van je bestelling via je account of via de Track & Trace code die op de pakbon staat. Veel plezier ermee!
Bevestiging per e-mail
Nadat je je bestelling hebt gedaan, ontvang je direct een bevestigingsmail van ons. In deze e-mail staan de gegevens van je bestelling.
Geen bevestigingsmail gehad?
Mocht je geen bevestigingsmail ontvangen, dan kan het zijn dat je een foutief e-mailadres hebt ingevuld. Controleer in je account of je de juiste e-mailgegevens hebt ingevuld. Het kan ook aan het spamfilter van je e-mailbox liggen, kijk dus ook altijd even in je spambox of de map ‘ongewenste e-mail’.Mocht je geen mail hebben ontvangen dan helpt de klantenservice je graag verder zodat je alsnog een bevestigingsmail ontvangt.
E-mailadres wijzigen
In je account kun je eenvoudig je e-mailadres wijzigen. Je vindt jouw account rechts bovenin de website. Nadat je bent ingelogd, kun je je gegevens aanpassen. De nieuwe gegevens zijn direct zichtbaar.
Bestelling wijzigen of annuleren
Wanneer je een bestelling plaatst, doen wij er alles aan om deze order zo spoedig mogelijk te verwerken en naar je toe te sturen. Je order wijzigen of annuleren is daardoor helaas niet mogelijk. Mocht je het artikel bij nader inzien toch niet willen ontvangen, dan dien je het dus na ontvangst te retourneren.
Onze webshop is voor consumenten: de prijzen zijn inclusief btw. Die staat dus niet apart op de pakbon. Wil je meer informatie over het verkopen van Pip Studio producten voor bedrijven, dan kan je hier meer informatie vinden.
Let op: bij het verzenden naar sommige landen kan de douane invoerrechten rekenen. Pip Studio is hier niet verantwoordelijk voor, deze dien je zelf te voldoen. Voor zendingen naar Nederland en België is dit overigens niet aan de orde. Let op: het Verenigd Koninkrijk maakt vanaf 1 januari 2021 geen deel meer uit van de EU.
Help: welke maat heb ik?
Op elke productpagina tref je de Pip Studio maattabel aan. In deze maattabel worden lichaamsafmetingen omgerekend naar Pip Studio kledingmaten; deze maten zijn van toepassingen op de damesmode collectie. Kom je er niet uit? Neem dan contact op met onze klantenservice via support@pipstudio.com of +31 (0)20 – 700 88 37.
Help: hoeveel behang heb ik nodig?
Als je behang wilt bestellen bij Pip Studio, is het belangrijk dat je weet hoeveel rollen je nodig hebt. We hebben daarom een handige rekentip voor je!
Stel:
Je hebt een wand van 4 meter breed en 2,50 hoog.
De afmeting van de rol is 10 meter lang en 0,53 meter breed.
1. Deel de breedte van de wand door de breedte van de rol (4 / 0,53 = 7,55). Rond de uitkomst naar boven af (8). Je hebt in totaal 8 banen voor de muur nodig. Maar hoeveel banen kun je uit een rol halen?
2. Tel de hoogte van de muur op bij het patroon (2,50 + 0,53 = 3,03). De uitkomst is de lengte van 1 baan. Deel vervolgens de lengte van de rol door de lengte van de baan (10 / 3,03 = 3,30). Rond dit getal af naar beneden (3). Je kunt dus 3 banen uit 1 rol halen. Maar hoeveel rollen behang heb je nodig?
3. Je hebt dus 8 banen nodig en je kunt 3 banen uit 1 rol halen. Dit betekent dat je 8 / 3 = 2,67 = 3 rollen behang nodig hebt.
Belangrijk: Behang wordt in batches (kleurbaden) geproduceerd. Om kleurverschillen te voorkomen en te garanderen dat alle rollen uit dezelfde batch afkomstig zijn, adviseren we je om alle rollen in dezelfde order te bestellen. Indien je ze in verschillende orders besteld, kunnen we niet garanderen dat alle rollen uit dezelfde batch afkomstig zijn.
Zijn er Pip Studio winkels?
Onze website pipstudio.com is de enige plaats ter wereld met het volledige Pip Studio assortiment. Ook vind je hier als eerste de nieuwste collecties!
Vanuit onze webshop leveren we wereldwijd, klik hier voor meer informatie over thuisbezorgen en order- en verzendkosten.
Voor meer informatie over lokale verkooppunten:
Bed- en Badtextiel, Homewear, Beachwear
Nederland
0252-419050
Duitsland
+49 (0)5601- 929 75 70
Behang & Gordijnstoffen
Nederland en Belgie
export@eijffinger.com
Je vindt jouw dichtstbijzijnde verkooppunt via de Eijffinger storefinder.
Alle andere landen
export@eijffinger.com
Let op: onze gordijnstoffen zijn alleen via deze verkooppunten verkrijgbaar, niet online.
Servies, Home accessoires, Badkameraccessoires
info@neweditionhome.nl
+31 (0)23 800 99 00
Tiles
Pip Studio tegels zijn verkrijgbaar via onze partner De Tegel B.V.
De Tegel B.V. Konijnenberg 38, 4825 BD Breda
Voor meer informatie of voor uw bestelling, neem gerust contact op met De Tegel B.V. via +31 (0)76 5729082 of info@tegelbv.nl.
Veilig betalen
Online winkelen betekent bij Pip Studio veilig betalen. Wij garanderen je namelijk veiligheid en privacy door gebruik te maken van een beveiligde internetverbinding bij je betaling, zodat je zonder twijfel je betaalgegevens kunt invullen.
Je herkent de beveiligde omgeving aan de https:// voor het website-adres, in plaats van http://. Je kunt dus aan de ’s’ (van ‘secure’) zien dat je in een beveiligde omgeving bent.
Betalingsmogelijkheden
De online betaalmogelijkheden van Pip Studio verschillen per land. Vanuit Nederland kun je je aankopen betalen met iDeal, Creditcard (Visa en Mastercard), PayPal en achteraf betalen met Klarna. Vanuit België kun je betalen met Creditcard (Visa en Mastercard), Sofort, Bancontact, PayPal en achteraf betalen met Klarna. Zodra je een aankoop gaat doen, kun je bij het afrekenen kiezen voor de betaalmogelijkheid. Wil je meer weten? Neem dan contact met ons op via support@pipstudio.com of +31 (0)20 – 700 88 37.
Achteraf betalen met Klarna
In sommige landen kun je achteraf betalen met Klarna voor je aankoop. Je betaalt dan pas wanneer je je bestelling hebt ontvangen. Wanneer je voor Klarna kiest, krijg je een factuur per e-mail zodra Pip Studio je aankopen naar je opstuurt. Deze factuur dien je binnen 14 dagen te betalen. Wanneer je producten retourneert, moet je dit altijd aangeven bij Klarna. Het bedrag van de geretourneerde producten wordt in mindering gebracht op je Klarna factuur.
Heb je een vraag over jouw Klarna betaling of wil je meer weten over Klarna? Kijk dan op www.klarna.com of bel +31 (0)20 8082852 (maandag t/m vrijdag van 09:00 – 17:00, lokaal tarief).
Informatie over het gebruik van MyKlarna
Maak gebruik van alle functies van MyKlarna door in te loggen op klarna.nl met het e-mailadres dat je hebt opgegeven bij je bestelling met Klarna óf door de Klarna app te downloaden.
Smooth log in:
Je kunt makkelijk inloggen met Touch ID, e-mail of pincode.
Makkelijk je factuur betalen met 1 klik: Je betaalt je Klarna factuur nu nog makkelijker met 1 klik. Je hoeft geen gegevens meer in te vullen, die onthoudt Klarna voor jou. Je geeft Klarna alleen met 1 klik opdracht om je factuur te betalen.
Mis geen betaling
Zet je 'notificaties' aan en ontvang twee dagen voor de uiterste betaaldatum van je factuur een herinnering. Bovendien agendeer je gemakkelijk met 1 klik de betaling in je agenda. Dat is smoooth.
Meld een retour
Niet happy met je bestelling? Retourneer je bestelling eenvoudig via de Klarna app. Klarna pauzeert dan tijdelijk je factuur en past de factuur aan wanneer je retour verwerkt is.
Verschuif de uiterste betaaldatum van je factuur
Meer tijd nodig, bijvoorbeeld omdat een deel van je bestelling is vertraagd? Met 1 klik kun je zelf de uiterste betaaldatum met 10 dagen verschuiven.
Heb je een factuur van meer dan € 50,- open staan en wil je liever later betalen? Klarna biedt de mogelijkheid om tegen een kleine vergoeding de uiterste betaaldatum met 30 dagen te verschuiven.
Wat leuk dat je een e-giftcard van ons hebt! Bij de betaalmogelijkheden kan je deze voucher verzilveren. Je hoeft de voucher niet in één keer te verzilveren. Het bedrag wat je nog niet hebt besteed blijft op de voucher bewaard. Retourneer je een product die je met de e-giftcard hebt betaald? Dan wordt het bedrag weer teruggezet op de e-giftcard voor je volgende aankopen.
Bij Pip Studio kan je ook betalen met de VVV Cadeaukaart. Sinds juni 2020 is er een maximum aan de hoogte van het te besteden bedrag ingesteld. Het tegoed van de VVV Cadeaukaart kan je besteden aan een aankoop met een bedrag tot €50. Gebruik je je VVV Cadeaukaart voor een order hoger dan €50, dan zal deze namelijk worden geannuleerd. Ook als het resterende bedrag wordt bijbetaald.
Lees hier meer informatie over het besteden van de VVV Cadeaukaart.
Bij Pip Studio kan je ook betalen met de Sterkado voucher. Deze voucher dien je in één keer te verzilveren om de totale waarde van de voucher te gebruiken.
Het is mogelijk om korting te krijgen op je aankopen door gebruik te maken van een kortingscode. De kortingscode kan je verzilveren in de ‘review’ stap van het bestelproces. Dit is de stap nadat je de betaalmethode hebt gekozen.
Via de nieuwsbrief wordt je op de hoogte gehouden van de actuele acties en eventueel te gebruiken kortingscodes. Via je account kan je hiervoor inschrijven of klik hier.
Thuisbezorgen
Als je een aankoop doet op pipstudio.com, kun je ervoor kiezen om je aankoop bij je thuis te laten bezorgen of om het persoonlijk bij ons op te halen.
Als je ervoor kiest om je aankoop bij je thuis te laten bezorgen, dan dien je standaard te tekenen voor ontvangst.
Opgesplitste verzending
Bij het bestellen van meerdere artikelen, kan het natuurlijk zo zijn dat slechts een deel van de artikelen op voorraad is. In dat geval kan het zijn dat we je bestelling in meerdere zendingen naar je opsturen. Uiteraard rekenen we hier eenmalig verzendkosten voor.
Let op: bij het verzenden naar sommige landen kan de douane invoerrechten rekenen. Pip Studio is hier niet verantwoordelijk voor, deze dient u zelf te voldoen. Voor zendingen naar Nederland en Belgie is dit overigens niet aan de orde.
Wat is de levertijd?
In Nederland en België geldt: als je op werkdagen voor 23.59 uur bestelt, wordt je bestelling de volgende dag bezorgd.
In Duitsland geldt: als je op werkdagen voor 14.00 uur bestelt en met een directe betaalmethode afrekent, dan heb je in principe de volgende werkdag je aankoop thuis.
Voor alle andere landen geldt: als je het op werkdagen voor 14.00 uur bestelt, dan geven wij het dezelfde dag nog mee aan het postorderbedrijf. Afhankelijk van naar welk land je de aankoop verstuurd moet worden, kan het 1 tot 4 werkdagen duren:
Frankrijk: 2 dagen
Verenigd Koninkrijk: 4 dagen
Oostenrijk: 3 dagen
Spanje: 3 dagen
Italië: 3 dagen
Finland: 3 dagen
Verenigde Staten van Amerika: 5 dagen
Klik hier voor een overzicht van onze wereldwijde levertijden.
Bestelling volgen
Wil je jouw bestelling volgen? Raadpleeg dan de Track&Trace informatie op je aankoopbevestiging.
Zijn er Pip Studio winkels?
Onze website pipstudio.com is de enige plaats ter wereld met het volledige Pip Studio assortiment. Ook vind je hier als eerste de nieuwste collecties!
Vanuit onze webshop leveren we wereldwijd, klik hier voor meer informatie over thuisbezorgen en order- en verzendkosten.
Voor meer informatie over lokale verkooppunten:
Bed- en Badtextiel, Homewear, Beachwear
Nederland
info@essenzahome.nl
+31 34 344 2144
Duitsland
info@essenzahome.de
+49 286181164-0
Frankrijk
info@essenzahome.fr
+33 782141741
Verenigd Koninkrijk
s.mckenna@essenzahome.uk
+44 07803290594
Italie
info@mumsrl.it
+39 0434 63 3315
Zweden
catarina@agentura.se
+46 708 289 589
Denemarken
Eurotex@eurotex.dk
+45 75685286
Finland & Baltics
lauri@lareco.fi
+358 207181880
Zwitserland
mail@balsiger-textil.ch
+41 62 919 02 50
Oost-Europa / Midden-Oosten
g.bottka@essenzahome.nl
+36 704185566
Alle andere landen
Internationaal hoofdkantoor
info@essenzahome.nl
+31 34 344 2144
Behang & Gordijnstoffen
Nederland en Belgie
export@eijffinger.com
Je vindt jouw dichtstbijzijnde verkooppunt via de Eijffinger storefinder.
Alle andere landen
export@eijffinger.com
Let op: onze gordijnstoffen zijn alleen via deze verkooppunten verkrijgbaar, niet online.
Servies, Home accessoires, Badkameraccessoires
info@neweditionhome.nl
+31 (0)23 800 99 00
Papierwaren
info@newedition.nli
+31 (0)23 800 99 00
Tiles
Pip Studio tegels zijn verkrijgbaar via onze partner De Tegel B.V.
De Tegel B.V. Konijnenberg 38, 4825 BD Breda
Voor meer informatie of voor uw bestelling, neem gerust contact op met De Tegel B.V. via +31 (0)76 5729082 of info@tegelbv.nl.
Niet tevreden met je happy products? Dan kun je deze binnen 30 dagen retour sturen naar Pip Studio. Meld je retour aan via onze retourpagina en doorloop de onderstaande stappen:
1 Aanmelden
Voordat je jouw items retour kan sturen meld je het eerst aan bij Returnista. Tijdens het aanmelden selecteer je de producten en kies je de gewenste retourmethode. Nadat je jouw retour hebt aangemeld ontvang je een bevestigingsmail met een retourlabel. Let op: je retourlabel is 7 dagen geldig.
2 Inpakken
Pak je items goed en stevig in. Gebruik hiervoor het liefst de originele verpakking. Print je retourlabel uit en plak het op de doos. Zorg dat het nieuwe label goed zichtbaar is en de oude onleesbaar.
3 Verzenden
Laat je pakket versturen via jouw geselecteerde vervoerder. Heb je gekozen voor de ophaalservice? Laat dan jouw zending ophalen door de koerier. In dit geval neemt de koerier een retourlabel mee. Let op: de verzendkosten van je retour zijn voor eigen rekening.
4 Terugbetaling
Zodra we je retourzending hebben ontvangen, ontvang je een bevestiging via de e-mail. Nadat je retourzending is verwerkt wordt het aankoopbedrag binnen 14 werkdagen naar je teruggestort of aangepast op je Klarna factuur. De terugbetaling gaat via hetzelfde betaalmiddel als waarmee je jouw bestelling hebt betaald.
Je bent zelf verantwoordelijk voor het bewaren van het verzendbewijs dat je van de verzendpartij na afgifte ontvangt . Mocht er tijdens de verzending toch iets gebeuren met het pakket, dan kan er met het verzendbewijs een onderzoek gestart worden. Pip Studio is hier niet verantwoordelijk voor.
Toch niet helemaal tevreden met je bestelling? Dan kan je bij Pip Studio je producten binnen 30 dagen naar ons terugsturen. De kosten die je maakt om te retourneren zijn voor eigen rekening. Retourzendingen die na meer dan 30 dagen worden teruggestuurd accepteren we niet meer. De producten zullen ook niet op kosten van Pip Boutique B.V. weer terug worden gestuurd.
Heb je Pip artikelen niet via onze webshop gekocht? Neem dan contact op met de winkel waar je de producten hebt gekocht.
Je kunt hier gemakkelijk je retour aanmelden.
Je hebt het recht om binnen een termijn van 30 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 30 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.
Binnen Nederland heb je de keuze om je retour zelf weg te brengen of om te kiezen voor de ophaalservice. Retourneer je vanuit België dan is het momenteel alleen mogelijk om het pakket zelf weg te brengen. Via ons retourportaal Returnista werken wij met de vervoerders DHL, DPD en BPost (BPost is alleen mogelijk voor België). Wij hanteren de volgende kosten voor het retourneren:
Nederland servicepoint: €6,65
Nederland DHL pick-up service: €7,55
België servicepoint: €10,20
Wil je geen gebruik maken van onze service en wil je liever via een eigen koerier retourneren? Dan kan dat natuurlijk ook. Vergeet dan niet om ons adres op het pakket te plaatsen:
Active Ants / Pip Studio
Zeelandhaven 8
3433 PL Nieuwegein
Let op, dit is op eigen risico, verstuur het daarom altijd met Track&Trace.
Je kunt je retour ook verzekerd versturen. Deze dekking is tot €200 per verzekerd pakket. Je pakket is verzekerd voor onderstaande gevallen:
Pakketten die verloren gaan tijdens het transport
Pakketten die beschadigd raken tijdens het transport
Bij het afrekenen van het retourlabel kan je een verzekering afsluiten van € 1,99 per pakket. Als je in aanmerking komt voor een schadevergoeding, dan wordt dit binnen enkele dagen uitbetaald op je bankrekening.
Binnen 14 werkdagen nadat je de herroepingsverklaring hebt uitgevoerd ontvang je het aankoopbedrag van het artikel terug op dezelfde rekening waarmee de aankopen van het artikel is gedaan. Zodra wij jouw retour ontvangen, krijg je een bevestigingsmail van ons. Het retourartikel wordt dan in behandeling genomen.
Zodra jouw retourartikel door Pip Studio is geaccepteerd, storten wij het aankoopbedrag naar je terug. Deze terugstorting gaat naar hetzelfde betaalmiddel als waarmee jij jouw bestelling betaald hebt. Het bedrag zal binnen 14 werkdagen nadat de herroepingsverklaring is uitgevoerd worden teruggestort. Mocht je nog een betalingsachterstand open hebben staan bij Pip Studio, dan verrekenen we het bedrag met dit openstaande saldo. De verzendkosten worden teruggestort, mits de complete bestelling is geretourneerd.
Vanuit hygiënisch oogpunt is het noodzakelijk dat je je onderkleding aanhoudt tijdens het passen van kleding zoals badjassen en kimono's.
Mocht je onverhoopt toch een artikel van damesmode of badjassen willen retourneren, dan stellen wij het op prijs als de retourzending voldoet aan de volgende voorwaarden:
Het artikel is verpakt in de originele verpakking (inclusief vloeipapier).
Het artikel is ongedragen, niet beschadigd, niet gewijzigd, gewassen of vuil.
De hygiënestrip is niet verwijderd.
Het prijskaartje is nog aangehecht.
Je bent zelf als klant verantwoordelijk voor het bewaren van het verzendbewijs dat je van de verzendpartij ontvangt. Bewaar na afgifte van het pakket het verzendbewijs. Mocht er tijdens de verzending toch iets gebeuren met het pakket, bijvoorbeeld dat deze zoekt raakt, dan kan er met het verzendbewijs een onderzoek gestart worden. Pip Studio is hier niet verantwoordelijk voor.
Heb je je retour aangemeld via ons retourportaal Returnista en heb je vragen over je retour? Neem dan contact op met het supportteam van Returnista. Zij staan klaar om al jouw vragen te beantwoorden.
Je kunt contact opnemen met Returnista via:
WhatsApp +31 20 225 52 16
Facebook Messenger
E-mail: support@returnista.nl
Heb je je retour niet aangemeld via ons retourportaal Returnista? Neem dan contact op ons klantenservice team via support@pipstudio.com. Vermeld bij vragen over je retour altijd je ordernummer en de Track&Trace code.
We doen er alles aan om je bestelling goed bij je te bezorgen. Is er toch iets niet goed gegaan? Dan zorgen we ervoor dat de ontbrekende of nieuwe producten zo snel mogelijk bij je thuisbezorgd worden.
Het is belangrijk dat je binnen 7 dagen het ontbrekende item of de beschadiging bij onze klantenservice meldt (bij beschadiging graag met een foto). Als je de beschadiging hebt gemeld, geeft de klantenservice meer informatie over de retourprocedure. Dit kan per product verschillen.
Krijg je de instructie om je beschadigde product(en) op te sturen? Dan heb je vanaf de dag van ontvangst 30 dagen om het beschadigde product te verzenden. De verzendkosten nemen wij natuurlijk voor onze rekening: die maken we na afloop naar je over.
Ben je toch niet helemaal happy met je aankoop? Helaas is het nog niet mogelijk om je aankopen van Pip Boutique B.V. te ruilen. Wat je wel kunt doen, is je aankoop retourneren en een nieuwe bestelling plaatsen. Je dient je oude bestelling dan binnen 30 dagen te retourneren. Houd er rekening mee dat er voor je nieuwe bestelling opnieuw verzendkosten in rekening worden gebracht.
Pip Studio gelooft niet alleen in happy products for happy people, maar ook in een happy planet. Iedere dag maken we kleine én grote stappen die bijdragen aan een duurzamere toekomst.
Onze grote droom is om binnen 10 jaar het grootste deel van de collecties circulair en CO₂-neutraal te produceren en een positieve impact te realiseren op het gebied van biodiversiteit.
Samen met onze partners werken we elke dag aan het verduurzamen van ons aanbod. Daarom vind je bij een deel van onze producten het label ‘duurzamer’. Deze producten voldoen aan extra richtlijnen voor een happy planet.
De producteigenschappen worden bij de productpagina’s weergegeven. Elk product is uniek en heeft daarom ook unieke specificaties.
Behang
• Is het behang afwasbaar?
Ons behang is niet afwasbaar. Je kunt het wel met een licht vochtige doek afnemen. Let op: het behang is niet geschikt voor vochtige ruimtes.
• Kan ik behangstalen krijgen?
Via pipstudio.nl is het niet mogelijk om behangstalen op te vragen. Neem voor behangstalen contact op met onze partner Eijffinger.
Beddengoed
• Van welk materiaal zijn jullie dekbedovertrekken gemaakt?
Onze dekbedovertrekken zijn gemaakt van 100% katoenperkal. De nieuwste collecties (vanaf voorjaar/zomer 2022) van ons bedtextiel hebben het label ‘duurzamer’.
• Zijn de hoeslakens ook geschikt voor boxsprings?
De hoeslakens zijn gemaakt voor matrassen van 20 cm hoog. In onze Goodnight by Pip collectie hebben we hoeslakens die geschikt zijn voor matrassen van 30 cm hoog: ze passen ook om boxspringmatrassen.
Servies
• Zijn er losse deksels verkrijgbaar?
We maken al onze producten met veel liefde en aandacht. Voor elke theepot laten we een deksel maken dat precies past. Door deze ambachtelijke manier van werken passen los geproduceerde deksels vaak niet. Daarom verkopen we geen losse deksels.
We lanceren ieder jaar nieuwe collecties. In onze webshop vind je ons complete, actuele assortiment. Deze collecties zijn helemaal uitverkocht:
• Chinese Garden
• Chinese Rose
• Chinese Blossom
• Floral Fantasy
• Spring to Life
Leuk om te krijgen én om te geven: de e-giftcards (cadeaubonnen) van Pip Studio.
Handig om te weten:
• De e-giftcards worden per e-mail verstuurd.
• Als je een e-giftcard voor iemand anders koopt, sturen we de e-giftcard naar het e-mailadres dat jij opgeeft.
• Je kunt een persoonlijke boodschap meesturen met de e-giftcard.
• Als je een e-giftcard voor iemand anders koopt, sturen we de e-giftcard naar het e-mailadres dat jij opgeeft.
• De e-giftcard is alleen geldig op pipstudio.nl.
• Het tegoed van de e-giftcard besteed je in één keer of in delen.
• Te weinig saldo op je e-giftcard? Dan betaal je het resterende bedrag gewoon bij.
• De e-giftcard is onbeperkt geldig.
• Heb je een item gekocht met je e-giftcard maar toch niet helemaal happy? Het retourbedrag komt weer op je e-giftcard te staan.
• De e-giftcard is niet inwisselbaar voor geld.
Onze website pipstudio.nl is de enige plaats ter wereld met het grote online Pip Studio assortiment. Ook vind je hier als eerste de nieuwste collecties!
In Nederland en België hebben wij meerdere verkooppunten. Er is alleen geen Pip Studio winkel.
Voor meer informatie over lokale verkooppunten:
Bed- en Badtextiel:
Nederland
0252-419050
Duitsland
+49 (0)5601- 929 75 70
Behang & Gordijnstoffen:
Nederland en Belgie
Je vindt jouw dichtstbijzijnde verkooppunt via de Eijffinger storefinder.
Alle andere landen
Let op: onze gordijnstoffen zijn alleen via deze verkooppunten verkrijgbaar, niet online.
Servies, Home acessoires, Badkameraccessoires, Tassen en Damesmode:
+31 (0)23 800 99 00
Vloer- en wandtegels:
Pip Studio tegels zijn verkrijgbaar via onze partner De Tegel B.V.
De Tegel B.V. Konijnenberg 38, 4825 BD Breda
+31 (0)76 5729082
Ja, al ons porseleinen servies is voedselveilig. Er zit geen lood en cadmium in ons porseleinen servies verwerkt.
Veilig betalen via Adyen
Pip Studio garandeert een veilige en betrouwbare transactie met jou en je bank, want alle betalingen op pipstudio.nl gaan via betaalservice Adyen. Adyen waarborgt veiligheid bij transacties door middel van een veilige SSL-verbinding. Adyen is inmiddels wereldwijd uitgegroeid tot een toonaangevende Payment Service Provider (PSP).
Veilige SSL-verbinding
Je transacties gaan via een veilige SSL-verbinding. Deze verbinding (te herkennen aan het gele slotje rechtsonder in het beeldscherm) garandeert een veilige transactie met je bank. Deze vorm van encryptie (versleuteling) voorkomt dat anderen je gegevens kunnen gebruiken.
Je bank maakt tijdens de betaling op pipstudio.nl zelf verbinding met een SSL-verbinding waardoor het pictogram (het gele slot) bij jou vervalt. Dezelfde veilige SSL-verbinding is wél aanwezig.
Betalen vanuit het buitenland
Ook vanuit het buitenland betaal je via een veilige SSL-verbinding. Je creditcardnummer wordt eenmalig gebruikt voor betaling van je order en daarna niet verder opgeslagen. We kunnen je betaalgegevens daardoor niet een tweede keer gebruiken.
Wat zijn cookies?
Cookies zijn kleine tekstbestanden of technieken die informatie op je computer plaatsen als je een website bezoekt. We kunnen met cookies geen privégegevens van je apparaat halen of wachtwoorden achterhalen.
Waarom zijn er cookies?
Met cookies zorgen we ervoor dat surfen op onze website makkelijker wordt en dat je bij een bezoek aan onze site niet steeds dezelfde informatie ontvangt of moet invoeren. We gebruiken cookies ook om je persoonlijke aanbiedingen te doen.
Wil je geen cookies?
Wil je niet dat websites cookies op je computer plaatsen? Pas dan je browserinstellingen aan, zodat je een waarschuwing krijgt voordat er cookies worden geplaatst. Zonder cookies werkt onze site misschien niet goed. Het kan zijn dat sommige functies van de website verloren gaan. Zonder cookies worden de advertenties die je op websites ziet niet meer toegespitst op je interesses.