Continue
Happy products for happy people!
RetourenRetouren

Retourneren

Op al je aankopen bij Pip Studio heb je 30 dagen bedenktijd. Dus mocht je om wat voor reden dan ook niet blij zijn met je aankoop, dan kun je deze binnen 30 dagen retour sturen naar Pip Studio. Voor Pip Studio artikelen die niet gekocht zijn via deze webshop dient men contact op te nemen met het adres waar de artikelen zijn gekocht.

Wanneer je een artikel wilt retourneren, doorloop je in 4 eenvoudige stappen het retourproces:

01

Je hoeft niet te wachten op een reactie van ons, je mag de producten meteen retour sturen zodra je ons op de hoogte hebt gesteld.

Active Ants / Pip Studio
Zeelandhaven 6
3433 PL Nieuwegein

02

Zorg dat de producten in de originele verpakking worden teruggestuurd. Voeg de pak- en retourbon toe bij de inhoud van je pakket. 

03

Plak het meegestuurde adreslabel op de verzenddoos. Zorg dat deze sticker goed zichtbaar is. (De grote sticker is al gebruikt om je pakketje te versturen). Laat het pakket versturen via een vervoeder naar keuze. Let op, de verzendkosten van je retour zijn voor eigen rekening.

04

Zodra we de zending retour hebben ontvangen, ontvang je een bevestiging via e-mail. Jouw geretourneerde artikelen worden daarna verwerkt. Het aankoopbedrag wordt binnen 14 dagen na aanmelding van de retour naar je teruggestort. Deze terugbetaling gaat via hetzelfde betaalmiddel als waarmee jij jouw bestelling betaald hebt.

 

Veel gestelde vragen

30 dagen retourmogelijkheid

Je hebt het recht om binnen een termijn van 30 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 30 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. De kosten van het retour sturen zijn voor rekening van de klant.

Let op: retourzendingen die na meer dan 30 dagen worden toegestuurd, kunnen wij niet accepteren. De producten zullen ook niet op kosten van Pip Boutique B.V. weer terug worden gestuurd.

Retourneren Homewear en Beachwear items

Vanuit hygiënisch oogpunt is het noodzakelijk dat je je onderkleding aanhoudt tijdens het passen van kleding zoals badjassen, homewear, homecoats en kimono’s. Daarnaast is het noodzakelijk dat je tijdens het passen de hygiënestrip in bikinibroekjes en badpakken laat zitten.

Mocht je onverhoopt toch een artikel van Homewear of Beachwear willen retourneren, dan stellen wij het op prijs als de retourzending voldoet aan de volgende voorwaarden:

  • Het artikel is verpakt in de originele verpakking (inclusief vloeipapier).
  • Het artikel is ongedragen, niet beschadigd, niet gewijzigd, gewassen of vuil.
  • De hygiënestrip is niet verwijderd.
  • Het prijskaartje is nog aangehecht.
Hoe snel wordt de retour verwerkt?

Binnen 14 dagen (2 weken) nadat je de herroepingsverklaring hebt uitgevoerd ontvang je het aankoopbedrag van het artikel terug op jouw rekening. Zodra wij jouw retour ontvangen, krijg je een bevestigingsmail van ons. Het retourartikel wordt dan in behandeling genomen. 

Hoe ontvang ik mijn geld terug?

Zodra jouw retourartikel door Pip Boutique B.V. is geaccepteerd, storten wij het aankoopbedrag naar je terug. Deze terugstorting gaat naar hetzelfde betaalmiddel als waarmee jij jouw bestelling betaald hebt. Het bedrag zal binnen 14 dagen/2 weken nadat de herroepingsverklaring is uitgevoerd worden teruggestort. Mocht je nog een betalingsachterstand open hebben staan bij Pip Boutique B.V., dan verrekenen we het bedrag met dit openstaande saldo. De verzendkosten worden teruggestort, mits de complete bestelling is geretourneerd. 

Kan ik een artikel ruilen?

Helaas is het nog niet mogelijk om je aankopen van Pip Boutique B.V. te ruilen. Wat je wel kunt doen, is je aankoop retourneren en een nieuwe bestelling plaatsen. Je dient je oude bestelling dan binnen 30 dagen te retourneren. Houd er rekening mee dat er voor je nieuwe bestelling opnieuw verzendkosten in rekening worden gebracht.

Wat moet ik doen bij een incomplete of beschadigde bestelling?

We doen uiteraard altijd onze uiterste best om je bestelling goed naar je op te sturen. Maar mocht het onverhoopt toch voorkomen dat je bestelling niet compleet of beschadigd is, neem dan binnen 7 dagen contact met ons op. Onze klantenservice is bereikbaar via support@pipstudio.com of +31 (0)30 2271060.