returns
returns

PIP STUDIO

Retourneren

Op al je aankopen bij Pip Studio heb je 30 dagen bedenktijd. Dus mocht je om wat voor reden dan ook niet blij zijn met je aankoop, dan kun je deze binnen 30 dagen retour sturen naar Pip Studio. Voor Pip Studio artikelen die niet gekocht zijn via deze webshop dient men contact op te nemen met het adres waar de artikelen zijn gekocht.

Wanneer je een artikel wilt retourneren, doorloop je in 4 eenvoudige stappen het retourproces:

aanmelden
aanmelden

Aanmelden

Voordat je jouw items retour kan sturen meld je het eerst aan bij Returnista. Tijdens het aanmelden selecteer je de producten en kies je de gewenste retourmethode. Nadat je jouw retour hebt aangemeld ontvang je een bevestigingsmail met een retourlabel. Let op: je retourlabel is 7 dagen geldig.

verpakken
verpakken

Inpakken

Pak je items goed en stevig in. Gebruik hiervoor het liefst de originele verpakking. Print je retourlabel uit en plak het op de doos. Zorg dat het nieuwe label goed zichtbaar is en de oude onleesbaar. 

verzenden
verzenden

Verzenden

Laat je pakket versturen via jouw geselecteerde vervoerder. Heb je gekozen voor de ophaalservice? Laat dan jouw zending ophalen door de koerier. In dit geval neemt de koerier een retourlabel mee. Let op: de verzendkosten van je retour zijn voor eigen rekening.

betaling
betaling

Terugbetaling

Zodra we je retourzending hebben ontvangen, ontvang je een bevestiging via de e-mail.  Nadat je retourzending is verwerkt wordt het aankoopbedrag binnen 14 werkdagen naar je teruggestort of aangepast op je Klarna factuur. De terugbetaling gaat via hetzelfde betaalmiddel als waarmee je jouw bestelling hebt betaald.

    30 dagen retourmogelijkheid

    Toch niet helemaal tevreden met je bestelling? Dan kan je bij Pip Studio je producten binnen 30 dagen naar ons terugsturen. De kosten die je maakt om te retourneren zijn voor eigen rekening. Retourzendingen die na meer dan 30 dagen worden teruggestuurd accepteren we niet meer. De producten zullen ook niet op kosten van Pip Boutique weer terug worden gestuurd.

    Heb je Pip artikelen niet via onze webshop gekocht? Neem dan contact op met de winkel waar je de producten hebt gekocht.

     

    Je kunt hier gemakkelijk je retour aanmelden.

    Retouropties (vervoerders en kosten)

    Binnen Nederland heb je de keuze om je retour zelf weg te brengen of om te kiezen voor de ophaalservice. Retourneer je vanuit België dan is het alleen mogelijk om het pakket zelf weg te brengen. Via ons retourportaal Returnista werken wij met de vervoerders DHL, DPD en BPost (BPost is alleen voor België). Wij hanteren de volgende kosten voor het retourneren:

    • Nederland servicepoint: v.a. €6,90

    • Nederland DHL pick-up service: €9,98

    • België servicepoint: €10,75

     

    Wil je het liever via een eigen koerier retourneren? Dan kan dat natuurlijk ook. Stuur het retour naar ons magazijn:

    Active Ants / Pip Studio

    Zeelandhaven 8

    3433 PL Nieuwegein

    Verzend ook op deze manier wanneer je een brievenbuspakje hebt.

    Let op, dit is op eigen risico, verstuur het daarom altijd met Track&Trace.

    Brievenbuspakje retourneren

    Heb je een brievenbuspakje dat je wilt retourneren? Retourneer deze rechtstreeks naar het volgende adres:

    Active Ants / Pip Studio

    Zeelandhaven 8

    3433 PL Nieuwegein

    *Vergeet niet om het brievenbuspakje te versturen met Track&Trace.

    Je retour verzekeren

    Je kunt je retour ook verzekerd versturen. Deze dekking is tot €200 per verzekerd pakket. Je pakket is verzekerd voor onderstaande gevallen:

    • Pakketten die verloren gaan tijdens het transport

    • Pakketten die beschadigd raken tijdens het transport

     

    Bij het afrekenen van het retourlabel kan je een verzekering afsluiten van € 1,99 per pakket. Als je in aanmerking komt voor een schadevergoeding, dan wordt dit binnen enkele dagen uitbetaald op je bankrekening.

    Hoe snel wordt de retour verwerkt?

    Zodra wij jouw retour ontvangen, krijg je een bevestigingsmail van ons. Het retourartikel wordt dan in behandeling genomen. Binnen 14 werkdagen nadat je de herroepingsverklaring hebt uitgevoerd ontvang je het aankoopbedrag van het artikel terug op dezelfde rekening waarmee de aankopen van het artikel is gedaan.

    Hoe ontvang ik mijn geld terug?

    Zodra jouw retourartikel door Pip Studio is geaccepteerd, storten wij het aankoopbedrag naar je terug. Deze terugstorting gaat naar de zelfde rekening als waarmee jij jouw bestelling betaald hebt. Het bedrag zal binnen 14 werkdagen nadat de herroepingsverklaring is uitgevoerd worden teruggestort. Mocht je een betalingsachterstand open hebben staan bij Pip Studio, dan verrekenen we het bedrag met dit openstaande saldo. De verzendkosten worden teruggestort, mits de complete bestelling is geretourneerd.

    Retourneren van damesmode en badjassen

    Vanuit hygiënisch oogpunt is het noodzakelijk dat je je onderkleding aanhoudt tijdens het passen van kleding.

    Mocht je onverhoopt toch een artikel van damesmode of badjassen willen retourneren, dan moet de retourzending voldoen aan de volgende voorwaarden:

    • Het artikel is verpakt in de originele verpakking (inclusief vloeipapier).

    • Het artikel is ongedragen, niet beschadigd, niet gewijzigd, gewassen of vuil.

    • De hygiënestrip is niet verwijderd.

    • Het prijskaartje is nog aangehecht. 

    Eigen risico van de klant

    Je bent als klant zelf verantwoordelijk voor het bewaren van het verzendbewijs dat je van de verzendpartij ontvangt. Bewaar na afgifte van het pakket het verzendbewijs. Mocht er tijdens de verzending toch iets gebeuren met het pakket, bijvoorbeeld dat het zoekt raakt, dan kan er met het verzendbewijs een onderzoek gestart worden. Pip Studio is hier niet verantwoordelijk voor.

    Vragen over de retour

    Heb je je retour aangemeld via ons retourportaal Returnista en heb je vragen over je retour? Neem dan contact op met het supportteam van Returnista. Zij staan klaar om al jouw vragen te beantwoorden.

     

    Je kunt contact opnemen met Returnista via:

     

    Heb je je retour niet aangemeld via ons retourportaal Returnista? Neem dan contact op ons klantenservice team via support@pipstudio.com. Vermeld bij vragen over je retour altijd je ordernummer en de Track&Trace code.

     

    Wat moet ik doen bij een incomplete of beschadigde bestelling?

    We doen er alles aan om je bestelling goed bij je te bezorgen. Is er toch iets niet goed gegaan? Dan zorgen we ervoor dat de ontbrekende of nieuwe producten zo snel mogelijk bij je thuisbezorgd worden.

     

    Het is belangrijk dat je binnen 7 dagen het ontbrekende item of de beschadiging bij onze klantenservice meldt (bij beschadiging graag met een foto). Als je de beschadiging hebt gemeld, geeft de klantenservice meer informatie over de retourprocedure. Dit kan per product verschillen.

     

    Krijg je de instructie om je beschadigde product(en) op te sturen? Dan heb je vanaf de dag van ontvangst 30 dagen om het beschadigde product te verzenden. De verzendkosten nemen wij natuurlijk voor onze rekening: die maken we na afloop naar je over.

    Kan ik een artikel ruilen?

    Ben je toch niet helemaal happy met je aankoop? Helaas is het nog niet mogelijk om je aankopen van Pip Studio te ruilen. Wat je wel kunt doen, is je aankoop retourneren en een nieuwe bestelling plaatsen. Je dient je oude bestelling dan binnen 30 dagen te retourneren. Houd er rekening mee dat er voor je nieuwe bestelling onder de €75,- opnieuw verzendkosten in rekening worden gebracht.