Continue
Happy products for happy people!

Kunnen we je helpen?

Hieronder vind je de meestgestelde vragen. Kom je er niet uit? We staan altijd voor je klaar. Mail ons via support@pipstudio.com, bel ons op +31(0)30 2271060 of vul het contactformulier in.

Bestelproces

 

In 4 simpele stappen komen je happy products bij je thuis.

 1. Voeg je product(en) toe aan de winkelwagen

Via de winkelwagen reken je af en ga je door naar de volgende stap. Wil je toch iets verwijderen? Klik op ‘bekijk winkelwagen’ en verwijder het product door op het prullenbakje te klikken. 

2. Vul je gegevens in

Heb je al eerder besteld? Dan kun je inloggen via je account – wel zo makkelijk! Als er iets niet klopt pas je de gegevens hier aan. 

3. Betalen

Kies je betaalwijze. Onder betalingsmogelijkheden kun je zien voor welke opties je kunt kiezen, dit verschilt per land. Heb je een kortingscode of een e-giftcard? Die verzilver je eenvoudig bij het betaalproces. 

4. Klaar!

Je order is geplaatst. We gaan ermee aan de slag en de producten komen zo snel mogelijk naar je toe. Volg de status van je bestelling via je account. Veel plezier ermee! 

Bevestiging per e-mail

 

We sturen je altijd een bevestigingsmail met de gegevens van je bestelling

Geen mail?

Het kan even duren. Heb je na een half uur nog steeds geen mail? Controleer in je account of je het juiste e-mailadres hebt ingevuld. Het kan ook aan het spamfilter van je mail liggen, dus kijk ook in je spam inbox (‘ongewenste e-mail’).

Een bestelling wijzigen of annuleren

 

We zetten alles op alles om je order zo snel mogelijk naar je toe te sturen. Daarom kun je na het plaatsen van je bestelling niet veranderen of annuleren. Toch spijt van je bestelling? Stuur hem dan retour.

Artikelen reserveren

 

We reserveren de artikelen in je winkelmand 10 minuten voor je. Bij ‘bekijk winkelwagen’ kun je precies zien hoe lang je order nog gereserveerd is.

Btw op de factuur

 

Onze webshop is voor consumenten: de prijzen zijn inclusief btw. Die staat dus niet apart op de bon. 

Mijn account


Algemene informatie

Bestel je voor het eerst in onze webshop? Dan slaan we je gegevens veilig op. Bij je volgende bestelling hoef je niets meer in te vullen. In je account bekijk je je bestellingen en betalingen. Onze nieuwe webshop bestaat sinds 2018, bestellingen van daarvoor vind je daarom niet meer terug.

Gegevens wijzigen
Check de gegevens in je account en pas ze aan wanneer je wilt. Omdat wij je zo snel mogelijk blij willen maken met je nieuwe product(en) is het belangrijk dat je adresgegevens kloppen wanneer je de bestelling doet. De order wordt altijd verstuurd naar het adres waarmee je de order plaatst.

Natuurlijk houden we ons bij Pip Studio aan de Wet Bescherming Persoonsgegevens (WBP).

Heb ik een account nodig om te bestellen?

Ook zonder account kun je bestellen.

Betalingsmogelijkheden

 

Vanuit Nederland kun je betalen met creditcard (Visa, MasterCard en American Express), iDEAL, PayPal en Klarna. In België kun je kiezen voor creditcard (Visa, MasterCard en American Express), PayPal, Klarna Sofort en Bancontact. 

Achteraf betalen met Klarna

 

Met Klarna betaal je pas wanneer je je bestelling hebt ontvangen. Je krijgt een factuur per e-mail zodra we de aankopen naar je opsturen. Deze factuur betaal je binnen 14 dagen. Stuur je producten terug, dan wordt het bedrag in mindering gebracht op je Klarna factuur. Meer weten over Klarna of je Klarna betaling? Kijk dan op klarna.nl.

Informatie over het gebruik van MyKlarna

Maak gebruik van alle functies van MyKlarna door in te loggen op klarna.nl met het e-mailadres dat je hebt opgegeven bij je bestelling met Klarna óf door de Klarna app te downloaden.

Niet happy met je bestelling? Retourneer je bestelling eenvoudig via onze retourprocedure en meld je retour via klarna.nl of de Klarna app. Klarna pauzeert dan tijdelijk je factuur en past de factuur aan zodra je retour verwerkt is.

Verzendopties


Thuisbezorgen

Al je Pip Studio producten worden thuisbezorgd. Meestal wordt je pakket bezorgd door DHL. Voor Nederland en België werken we ook samen met PostNL en bpost.

Verzendkosten

 

In Nederland en België worden je happy products voor € 4,95 thuisbezorgd. Goed om te weten: als we je bestelling in meerdere leveringen naar je toesturen rekenen we maar één keer verzendkosten.

Gratis verzending

Is je bestelling minstens € 100 waard? Dan is de verzending gratis.

Internationale verzending

Klik hier voor een overzicht van onze wereldwijde order- en verzendkosten. 

Extra belastingen

Bij het verzenden naar sommige landen buiten de Europese Unie (EU) kan de douane invoerrechten rekenen. Deze extra kosten komen voor eigen rekening, Pip Studio is hier niet verantwoordelijk voor. Let op: het Verenigd Koninkrijk maakt vanaf 1 januari 2021 geen deel meer uit van de EU.

Levertijd

 

In Nederland en België op werkdagen voor 23.59 bestellen = de volgende dag in huis! Je volgt je bestelling via de track & trace informatie op je aankoopbevestiging. De track & trace code is pas zichtbaar nadat de vervoerder het pakket bij onze verzendpartij Active Ants heeft opgehaald.

Klik hier voor een overzicht van onze wereldwijde levertijden. 

Retourprocedure

Voor Pip Studio artikelen die niet gekocht zijn via deze webshop dient men contact op te nemen met het adres waar de artikelen zijn gekocht.

Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om jouw mededeling betreffende je uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Wil je een snelle en goede verwerking van het teruggestuurde artikel? Let dan op de volgende punten:

  • Zorg dat je artikelen in de originele plastic verpakking zitten inclusief labels en stickers, zoals je ze ook ontvangen hebt. Op deze plastic verpakking zitten namelijk stickers met informatie die belangrijk zijn voor Pip Boutique B.V. om je retour goed te kunnen verwerken.
  • Voeg de pakbon bij de inhoud van het pakket.
  • Geef het pakket af bij het postorderbedrijf van jouw keuze. Retourneren is op eigen kosten.
  • Zodra de herroepingsverklaring is uitgevoerd, verwerken wij deze binnen 14 dagen/2 weken. 

Je kan jouw artikelen op op de volgende manier retourneren naar Pip Boutique B.V.:

  • Via PostNL, DHL of ieder ander postorderbedrijf

Zorg er altijd voor dat je het verzendbewijs met Track & Trace code goed bewaart, zodat je de status van je retourzending goed kunt volgen.

30 dagen retourmogelijkheid

 

Je hebt het recht om binnen een termijn van 30 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 30 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Het kosten van het retour sturen zijn voor rekening van de klant.

Let op: retourzendingen die na meer dan 30 dagen worden toegestuurd, kunnen wij niet accepteren. De producten zullen ook niet op kosten van Pip Boutique B.V. weer terug worden gestuurd. 

Retourneren Homewear en Beachwear items

 

Vanuit hygiënisch oogpunt is het noodzakelijk dat je je onderkleding aanhoudt tijdens het passen van kleding zoals badjassen, homewear, homecoats en kimono’s. Daarnaast is het noodzakelijk dat je tijdens het passen de hygiënestrip in bikinibroekjes en badpakken laat zitten.

Mocht je onverhoopt toch een artikel van Homewear of Beachwear willen retourneren, dan stellen wij het op prijs als de retourzending voldoet aan de volgende voorwaarden:

  • Het artikel is verpakt in de originele verpakking (inclusief vloeipapier).
  • Het artikel is ongedragen, niet beschadigd, niet gewijzigd, gewassen of vuil.
  • De hygiënestrip is niet verwijderd.
  • Het prijskaartje is nog aangehecht.
Hoe snel wordt de retour verwerkt?

 

Binnen 14 dagen (2 weken) nadat je de herroepingsverklaring hebt uitgevoerd ontvang je het aankoopbedrag van het artikel terug op jouw rekening. Zodra wij jouw retour ontvangen, krijg je een bevestigingsmail van ons. Het retourartikel wordt dan in behandeling genomen. 

Hoe ontvang ik mijn geld terug?

 

Zodra jouw retourartikel door Pip Boutique B.V. is geaccepteerd, storten wij het aankoopbedrag naar je terug. Deze terugstorting gaat naar hetzelfde betaalmiddel als waarmee jij jouw bestelling betaald hebt. Het bedrag zal binnen 14 dagen/2 weken nadat de herroepingsverklaring is uitgevoerd worden teruggestort. Mocht je nog een betalingsachterstand open hebben staan bij Pip Boutique B.V., dan verrekenen we het bedrag met dit openstaande saldo. De verzendkosten worden teruggestort, mits de complete bestelling is geretourneerd. 

Kan ik een artikel ruilen?

 

Helaas is het nog niet mogelijk om je aankopen van Pip Boutique B.V. te ruilen. Wat je wel kunt doen, is je aankoop retourneren en een nieuwe bestelling plaatsen. Je dient je oude bestelling dan binnen 30 dagen te retourneren. Houd er rekening mee dat er voor je nieuwe bestelling opnieuw verzendkosten in rekening worden gebracht.

Wat moet ik doen bij een incomplete of beschadigde bestelling?

 

We doen uiteraard altijd onze uiterste best om je bestelling goed naar je op te sturen. Maar mocht het onverhoopt toch voorkomen dat je bestelling niet compleet of beschadigd is, neem dan binnen 7 dagen contact met ons op door een mail te sturen naar support@pipstudio met een of meerdere foto's van het beschadigde artikel.  

Hoe werkt de e-giftcard van Pip Studio?

 

De e-giftcards (cadeaubonnen) van Pip Studio zijn leuk om te krijgen, maar ook leuk om te geven!

Enkele belangrijke weetjes omtrent de e-giftcards van Pip Studio:

  • De e-giftcards worden per e-mail verstuurd.
  • Als je een e-giftcard voor iemand anders koopt, wordt de e-giftcard gestuurd naar het door jou opgegeven e-mailadres.
  • Je kunt een persoonlijke boodschap meesturen met de e-giftcard.
  • De e-giftcard is alleen geldig op pipstudio.com.
  • Het tegoed van de e-giftcard kun je in één keer of in delen besteden.
  • Je kunt meerdere e-gift cards per bestelling bij Pip verzilveren.
  • Mocht het saldo van je e-giftcard onvoldoende zijn om je gehele aankoop te betalen, dan kun je het resterende bedrag bijbetalen.
  • De e-giftcard is 5 jaar na datum van afgifte geldig.
  • De e-giftcard is niet inwisselbaar voor geld.
Vragen over behang


Hoeveel behang heb ik nodig?

Als je behang wilt bestellen bij Pip Studio, is het belangrijk dat je weet hoeveel rollen je nodig hebt. We hebben daarom een handige rekentip voor je! 

Stel: 
Je hebt een wand van 4 meter breed en 2,50 hoog. 
De afmeting van de rol is 10 meter lang en 0,53 meter breed.

1. Deel de breedte van de wand door de breedte van de rol (4 / 0,53 = 7,55). Rond de uitkomst naar boven af (8). Je hebt in totaal 8 banen voor de muur nodig. Maar hoeveel banen kun je uit een rol halen?

2. Tel de hoogte van de muur op bij het patroon (2,50 + 0,53 = 3,03). De uitkomst is de lengte van 1 baan. Deel vervolgens de lengte van de rol door de lengte van de baan (10 / 3,03 = 3,30). Rond dit getal af naar beneden (3). Je kunt dus 3 banen uit 1 rol halen. Maar hoeveel rollen behang heb je nodig?
3. Je hebt dus 8 banen nodig en je kunt 3 banen uit 1 rol halen. Dit betekent dat je 8 / 3 = 2,67 = 3 rollen behang nodig hebt. 

Belangrijk: Behang wordt in batches (kleurbaden) geproduceerd. Om kleurverschillen te voorkomen en te garanderen dat alle rollen uit dezelfde batch afkomstig zijn, adviseren we je om alle rollen in dezelfde order te bestellen. Indien je ze in verschillende orders besteld, kunnen we niet garanderen dat alle rollen uit dezelfde batch afkomstig zijn.

Is het behang afwasbaar?

Al het behang van Pip Studio is niet afwasbaar. Het behang kan wel met een licht vochtige doek worden afgenomen. Het behang is niet geschikt voor vochtige ruimtes.

Kan ik behangstalen krijgen?

Via deze webshop is het niet mogelijk om behangstalen te krijgen. Neem daarvoor contact op met Eijffinger

Vragen over beddengoed


Welke maten dekbedovertrekken zijn er verkrijgbaar?

De Nederlandse maten zijn: 140x220cm (1 persoons) en 240x200cm (tweepersoons). Bij deze dekbedovertrekken worden kussenslopen geleverd in de maat 60x70cm.

De Duitse maten zijn: 135x200cm, 155x220cm, 200x200cm. Bij deze dekbedovertrekken worden kussenslopen geleverd in de maat 80x80cm.

Hoe ziet de sluiting van het dekbed eruit?

Nederlandse maten hebben een instopstrook. De hele onderkant van het dekbed is dus open, de stof aan de onderkant kun je onder het matras vouwen. De Duitse maten dekbedovertrekken hebben een ritssluiting.

Hoe ziet de sluiting van de kussenslopen eruit?

Nederlandse maten kussenslopen worden met strikjes vastgemaakt. Duitse maten kussenslopen worden met knopen vastgemaakt.

Hoe moet ik het beddengoed wassen?

Alle overtrekken moeten de eerste drie keren op 60 graden gewassen worden om de kleuren te fixeren. Na deze drie kunnen de overtrekken op een lagere temperatuur gewassen worden. Voorkom gebruik van bleekmiddelen.

Zijn er ook dekbedden van flanel?

De Pip Studio dekbedden zijn niet gemaakt van flanel en die zullen we voorlopig ook niet in de collectie krijgen. De Pip Studio dekbedden zijn gemaakt van 100% katoen percal.

Zijn de hoeslakens ook geschikt voor boxsprings?

De hoeslakens zijn gemaakt voor enkele matrassen en zijn 20 cm hoog.

Vragen over servies


Hoe kan ik de glazen het beste afwassen?

Wij adviseren je om de glazen op de juiste manier af te wassen, zodat de kwaliteit behouden blijft:

  • Met de hand afwassen in handwarm water
  • Wrijf of boen niet te hard over het dessin
  • Laat glas niet weken in water
  • Gebruik geen agressief afwasmiddel 

Zijn er losse deksels verkrijgbaar?

Wij verkopen geen losse deksels voor bijvoorbeeld theepotten, suikerpotten en voorraadpotten. Door het productieproces kunnen deksels die niet tegelijkertijd met de potten zijn gemaakt niet passen.

Vragen over homewear

 

Welke maat heb ik?

Bij alle homewear en swimwear producten vind je de maattabel op de productpagina. In deze maattabel worden lichaamsafmetingen omgerekend naar Pip Studio kledingmaten; deze maten zijn van toepassingen op de Homewear, Swimwear en Beachwear collectie. 

Ik vind een bepaalde collectie niet in de webshop

 

Pip Studio lanceert ieder jaar nieuwe collecties en neemt ook soms afscheid van collecties. Het kan dus voorkomen dat je sommige collecties niet meer in de webshop kunt vinden. Deze collecties worden niet meer geproduceerd. Dit zijn een aantal van de collecties die niet meer verkrijgbaar zijn:

  • Chinese Garden
  • Chinese Rose
  • Chinese Blossom
  • Floral Fantasy
  • Spring to Life
Zijn er Pip Studio winkels?

 

Onze website pipstudio.com is de enige plaats ter wereld met het volledige Pip Studio assortiment. Ook vind je hier als eerste de nieuwste collecties! Vanuit onze webshop leveren we wereldwijd.

Voor meer informatie over lokale verkooppunten:

Bed- en Badtextiel, Homewear, Beachwear

Nederland
info@beddinghouse.com 
+31 (0) 252 419050 

Duitsland
verkauf@beddinghouse.com
+496 1816755001

Frankrijk
info@beddinghouse.com
+31 (0) 252 419050

Alle andere landen
info@beddinghouse.com
+31 (0) 252 419050

 

Behang & Gordijnstoffen

Nederland en Belgie
verkoop@eijffinger.com

Je vindt jouw dichtstbijzijnde verkooppunt via de Eijffinger storefinder.

Alle andere landen
verkoop@eijffinger.com

Let op: onze gordijnstoffen zijn alleen via deze verkooppunten verkrijgbaar, niet online.

 

Servies, Home accessoires, Badkameraccessoires 

info@neweditionhome.nl
+31 (0)23 800 99 00


 

Papierwaren

info@newedition.nli
+31 (0)23 800 99 00



Tiles

Pip Studio tegels zijn verkrijgbaar via onze partner De Tegel B.V.
De Tegel B.V. Konijnenberg 38, 4825 BD Breda

Voor meer informatie of voor uw bestelling, neem gerust contact op met De Tegel B.V. via +31 (0)76 5729082 of info@tegelbv.nl.

Algemene voorwaarden en privacy voorwaarden

 

De algemene voorwaarden kun je hier inzien.

De privacy voorwaarden kun je hier inzien.

Veilig betalen

 

Veilig betalen via Adyen

Pip Studio garandeert een veilige en betrouwbare transactie met jou en je bank, want alle betalingen op pipstudio.com gaan via betaalservice Adyen. Adyen waarborgt veiligheid bij transacties door middel van een veilige SSL-verbinding. Adyen is inmiddels wereldwijd uitgegroeid tot een toonaangevende Payment Service Provider (PSP).

Veilige SSL-verbinding 

Je transacties vinden plaats via een veilige SSL-verbinding. Deze verbinding (bekend door het gele slotje rechtsonder in het beeldscherm) garandeert een veilige transactie met jouw bank. Deze vorm van encryptie (versleuteling) voorkomt dat kwaadwillenden je gegevens kunnen gebruiken. 

Je bank zal tijdens de betaling op pipstudio.com zelf verbinding maken met een SSL-verbinding waardoor het pictogram (het gele slot) bij jou komt te vervallen. Dezelfde veilige SSL-verbinding is daarentegen wel aanwezig.

Betalen vanuit het buitenland

Ook vanuit het buitenland vinden je betalingen plaats op een veilige SSL-verbinding. 

Je creditcardnummer wordt eenmalig gebruikt voor betaling van jouw order en daarna niet verder opgeslagen. Pipstudio.com kan je betaalgegevens daarom niet nog een tweede keer gebruiken.

Cookies

 

Wat zijn cookies?

Cookies zijn kleine tekstbestanden of technieken waarmee bij een bezoek aan een website informatie op jouw computer wordt geplaatst. Zowel Pip Studio als andere partijen kunnen cookies plaatsen. Cookies worden niet gebruikt om privégegevens van jouw apparaat te halen of wachtwoorden te achterhalen. 

Waarom zijn er cookies?

Door gebruik te maken van cookies zorgt Pip Studio er onder andere voor dat je bij een bezoek aan onze website niet herhaaldelijk dezelfde informatie ontvangt of moet invoeren. We maken door cookies het surfen op onze website makkelijker voor je. Daarnaast kunnen we cookies gebruiken om je - op basis van je getoonde interesse op pipstudio.com - relevante pipstudio.com aanbiedingen te doen.

Wil je geen cookies?

Als je helemaal niet wilt dat websites cookies op jouw computer plaatsen, dan kun je je browserinstellingen aanpassen zodat je een waarschuwing krijgt voordat er cookies worden geplaatst. Als je geen cookies wilt, kunnen wij niet garanderen dat onze website helemaal goed op jouw computer werkt. Het kan zijn dat enkele functies van de website verloren gaan of zelfs helemaal niet kunt zien. Daarnaast worden bij het weigeren van cookies de advertenties die je op websites ziet niet meer toegespitst op jouw interesses.

Staat je vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op via onderstaand contactformulier.